Hazin

دیروز تو مترو بودم.میتونم بگم از معدود دفعاتی بود که تو گوشم موزیک نبود و میتونستم صداهارو بشنوم.

 قطار که از دروازه دولت راه افتاد،اول فکر کردم اشتباه شنیدم.وقتی قطار از ایستگاه طالقانی می خواست حرکت کنه گوشم رو تیز کردم…خانمه میگفت:” ایستگاه بعد هفت تیر …Next Station Haft-E-Tir”

یهو بی اختایر یاد Hazin افتادم.یکی از همین روزهای پارسال داشتم میرفتم کوچه مهران برای خرید دکمه،اعتبار کارتم تموم شد و با کلی بد و بیرا به خودم که چرا قبلا” اعتبارم رو چک نکردم که حالا باید شونصد سال وایستم تو صف،رفتم برای شارژ کارت. آقایی که پشت صندوق بود داشت به نفر جلویی من میخندید و هی میگفت: “Yes…Yes” !! دقت که کردم دیدم یه خارجیه که فارسی هم بلد نیست،می خواست بره میرداماد اما بهش گفته بودن که باید دروازه دولت پیاده بشه!!! راه رو گم کرده بود.

بالاخره کمکش کردم و دیدم چون بلد نیست چی کار کنه و گیج شده،ناچارا” بردمش تا ایستگاه میرداماد.توی راه که با هم حرف میزدیم از رفتاری که مردم باهاش تو این چند وقت داشتن،برای من تعریف میکرد و تا حدی هم شاکی بود طفلک.قیافش شده بود مثل لبو قرمز.نمونش هم همین که آدرس اشتباه بهش داده بودن و حالا که ایستگاه اشتباه پیاده شده بود و از مامور ایستگاه سوال میکرد،فقط بهش میخندید و جواب الکی میداد.هی میگفت منو دارن مسخره میکنن،اگر بلد نیست انگلیسی با من حرف بزنه،لااقل با حرکت بدن،نشون بده که نمیتونه با من حرف بزنه!!!

دیروز که دیدم خانمه انگلیسی داره حرف میزنه،دلم می خواست Hazin  بود و میدید که داریم اطلاع رسانی میکنیم و شاید دیگه کسی نباشه که به سوالش بخنده.

+ نوشته شده در ;چهارشنبه بیست و چهارم بهمن 1386ساعت;4:34 بعد از ظهر; توسط;papary; |;

این پست در چهارشنبه, 13 فوریه 2008 ساعت 4:34 ب.ظ ارسال شده است و مربوط به موضوع روز نوشت هام, نوشته هاي قديم پپري در بلاگفا. می باشد . شما می توانید با RSS 2.0 نظرات این پست را دنبال کنید.
Both comments and pings are currently closed.

 

3 پاسخ به “Hazin”

  1. جعفر دارائی گفته :

    چهارشنبه 24 بهمن1386 ساعت: 16:41

    به قول شاعر :آه

  2. س م م م گفته :

    چهارشنبه 24 بهمن1386 ساعت: 16:53

    با درود

    بدرود

  3. کاوه گفته :

    پنجشنبه 25 بهمن1386 ساعت: 0:19

    این مترو که واقعا شاهکاره. وقتی به ایستگاه میرداماد میرسی بعضی وقتا قاط میزنه میگه ایستگاه بعد شهر ری این انگلیسی حرف زدنشم که منو کشته

    در مورد اون خارجیه هم تا حدی بهش حق میدم ناراحت بشه. اما خداییش تو مملکت خودشون هم چندان تفاوتی نداره