توجه استاد

همیشه عادت دارم با افراد با احترام رفتار کنم، مگر اینکه خودشون باعث بشن تغییر رفتار بدم و اونطوری که دوست ندارم رفتار کنم. این اخلاقم با اساتیدم بیشتره چون میدونم که چقدر زحمت میکشن. دقیقا خودم رو میذارم جاشون. فکر اینو میکنم که شاگردم وقتی به من بی احترامی کنه چه حال بدی پیدا میکنم؟

یکی از استادایی که این ترم باهاش یه درس جبرانی دارم همیشه از من و اخلاقم تعریف میکنه و میگه “واقعا خوش اخلاقی.” یا “ببینین چه خانم خوبیه ایشون!” این تعریفای استاد تا جایی پیش رفته که سر کلاس حرف هیچ کسی جز من رو قبول نداره. نمیدونم بگم خوشبختانه یا متاسفانه. چند باری شنیدم که پسرای کلاس یه چیزایی میگن و زیر زیرکی میخندن. اما هیچ موقع جرات اینو ندارن که حرفشونو بلند بزنن چون میدونن با اینکه باهاشون خوبم و مثه دخترای دیگه نیستم، اما ممکنه یهو قاطی کنم.

نمونش امروز سر کلاس که بودیم، داشت درس میداد و  یه سوال از همه پرسید و همه جواب دادیم “روش ارزش خالص بازیافتنی”. استادم گفت “نه. اشتباهه… خانم “آ” شما چی نظر میدین؟” منم همچین با یه شکی که چرا اون جوابمون باید اشتباه باشه، دوباره همون رو تکرار کردم چون جواب دیگه ای براش نداشتم. استادم گفت “آفرین! اینی که ایشون میگن درسته”!!!! دقیقا تو اون لحظه هممون داشتیم از خنده میمردیم اما جرات نداشتیم بخندیم. خودمم هم ناراحت شده بودم و هم خندم گرفته بود. 

برای خودمم جدا جالبه که چرا این استاد تا این حد اینطور رفتار میکنه! یکی از بچه ها میگه “بخاطر اینه که میدونه تو قبلا همین درس* و پیش نیازش رو تو کاردانی گرفتی و هر دوتاشم ۲۰ شدی و درستم خوبه و همیشه همه تمریناتو حل میکنی، به همین خاطر ازت خوشش اومده.”… نمیدونم جدا، شایدم این دوستم درست میگه! شایدم نه!

* ۲۰ واحد از درسایی که تو کاردانی داشتیم و پاس کردیم، دوباره باید تو کارشناسی ناپیوسته بعنوان جبرانی بگذرونیم. خدایی خیلی زور داره!


مامانم امروز رفت و پول رو از آقای دختر فراری! گرفت. ظاهرا این وبلاگ نویسی ینده حسابی رفته رو اعصابشون. + نوشته شده در ;سه شنبه بیست و چهارم فروردین 1389ساعت;0:25 قبل از ظهر; توسط;papary; |;

این پست در سه‌شنبه, 13 آوریل 2010 ساعت 12:25 ق.ظ ارسال شده است و مربوط به موضوع روز نوشت هام, روز نوشت های دانشگاهیم, نوشته هاي قديم پپري در بلاگفا. می باشد . شما می توانید با RSS 2.0 نظرات این پست را دنبال کنید.
Both comments and pings are currently closed.

 

3 پاسخ به “توجه استاد”

  1. راه روشن گفته :

    دوشنبه 23 فروردین1389 ساعت: 23:27

    سلام وبلاگت عالیه برات آرزوی موفقیت می کنم ……آپم
    _______________
    پريا پاسخ ميدهد :
    سلام
    ممنونم

  2. مرتضی گفته :

    سه شنبه 24 فروردین1389 ساعت: 11:3

    هر استادی آرزوشه که به درک متقابلی با دانشجوهاش برسه. شما که خدای درک متقابل. فقط زیاده وری نکن که میگن طرف نور چشمیه
    _______________
    پريا پاسخ ميدهد :
    زیاده روی یا زیاده وری؟…تاثیرات گشتن با منه ها همه این سوتی هات
    ای برادر! چیزی که عیان است …

  3. پرهام گفته :

    سه شنبه 24 فروردین1389 ساعت: 19:13

    شاگرد زرنگه هم نشدیم یکی به حرفامون گوش بده
    پی نوشت رو هم نوفهمیدم

    _______________
    پريا پاسخ ميدهد :
    یه ذره با من بچرخی همینطوری میشی. خواهر مسی رو ببین!
    مربوط میشه به چند پست اول فروردین