موزه جواهرات

صبح که بیدار شدم، نشسته بودم و تلویزیون میدیدم. تلویزیونی که نیستم، اگرم یه موقع هایی بشینم پاش، “مثلا” دارم میبینم. همیشه یه چیزی تو ذهنم برای فکر کردن داره وول میخوره…امروز همینطور که “مثلا” داشتم تلویزیون میدیدم به افکار خطور کرد که بریم موزه…عاشق موزم…زنگ زدم موزه جواهرات و دیدم امروز باز هست…هوراااا… کمتر از سه سوت در ثانیه اونجا بودیم…اما متاسفانه نمیذاشتن دوربین ببریم داخل. از همون دم در همه وسایلمون رو گرفتن و گذاشتن تو قسمت امانات…این عکسایی هم که اینجاست از کتاب راهنمایی که اونجا خریدم، اسکن کردم.

یه پیشنهاد بسیار مفید: اگر یه زمانی خواستین برین اونجا اصلا اصلا، به هیچ عنوان از راهنمای انسانی استفاده نکنید…فک کنین یه نفر راهنما داره یواش یواش که بیشتر شبیه پچ پچ کردنه حرف میزنه و ۳۰ نفر دورش جمع شدن که هر کدوم هم سعی میکنن از خودشون صدایی تولید نکنن. این ۳۰ نفرم قاعدتا حلقه زدن دور ویترین…اگر خوش شانس باشید و قدتون از بقیه بلندتر باشه فقط میتونید یه چیزایی رو ببینید، اونم نه کامل…از من به شما نصیحت اینکه راهنمارو بیخایل بشید و یه کتاب از اونجا بخرین. همه توضیحات رو بهتر از خود راهنما توضیح داده و هر چقدر هم که بخوایین میتونید دور هر ویترین توقف کنید.

 

این کوزه قلیون هست که از تخم شتر مرغ درست شده. مربوط به دوره قاجاریه هست.

کوزه قلیون

 

تخت نادر، اما در دوره سلطنت فتح علی شاه ساخته شده.

تخت نادر

 

تاج رضا خان و محمد رضا که در تاجگذاری ها مورد استفاده بوده. تا قبل از رضا خان یه تاج دیگه بوده که از دوره قاجار به بعد همه شاه ها از اون استفاده میکردند، اما رضا خان -حالا به چه دلیلی نمیدونم- از اون تاج استفاده نمیکرده…البته حقم داشته ها. تاجه شبیه سطل ماسته

تاج

 

الماس معروف دریای نور که بزرگترین الماس صورتی شناخته شده در دنیا هست.

الماس دریای نور

 

و اینم تاج فرح که در تاج گذاری ازش استفاده کرده…ساخته شده از الماس، زمرد سبز، مروارید و یاقوت سرخ هست…وای از نزدیک یه چیز دیگست این تاج…خیلی ازش خوشم اومد…مامانم قول داده یکی از اینا رو برام بخره اگر همه شبای هفته دیگه مرتب مسواک بزنم

تاج

 بطور کلی جواهرات دوره قاجاریه اصلا زیبا نبودن. اما جواهرات دوره پهلوی هم زیبا بودن و اینکه از رنگهای متنوع درست شده بودن.

+ نوشته شده در ;سه شنبه بیست و ششم شهریور 1387ساعت;9:34 بعد از ظهر; توسط;papary; |;

این پست در سه‌شنبه, 16 سپتامبر 2008 ساعت 9:34 ب.ظ ارسال شده است و مربوط به موضوع روز نوشت هام, نوشته هاي قديم پپري در بلاگفا. می باشد . شما می توانید با RSS 2.0 نظرات این پست را دنبال کنید.
Both comments and pings are currently closed.

 

یک پاسخ به “موزه جواهرات”

  1. papary » Blog Archive » دَمی با کوروش و منشورش گفته :

    […] ۳: از موزه جواهرات ملی (+) هم بازدید کردیم و قرار شد سفارشاتمون! رو فردا پس فردا […]